View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De relatie tussen sociale informatieverwerking en proactieve agressie bij jongens van 6 tot 9 jaar

        Thumbnail
        View/Open
        Bolier, A.pdf (355.7Kb)
        Publication date
        2017
        Author
        Bolier, A.L.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        De huidige studie onderzocht de relatie tussen sociale informatieverwerking (SIP) en proactieve agressie bij 90 jongens van 6 tot 9 jaar. Er werd verwacht dat de vijfde stap van het SIP-model, het beoordelen en kiezen van een strategie, positief zou correleren met proactieve agressie. Proactieve agressie is gemeten door middel van observaties tijdens spelsituaties en aan de hand van een vragenlijst, ingevuld door de leerkracht (VVFA). De vijfde stap van het SIP-model is gemeten door middel van een zelfrapportage vragenlijst (NOBAGS). In tegenstelling tot eerder onderzoek ondersteunden de resultaten de verwachting niet. Een mogelijke verklaring hiervoor is dat dit onderzoek zich heeft gericht op een jongere leeftijdsgroep, waarbij inhibitie nog minder ontwikkeld is. Vervolgonderzoek is nodig om de precieze relatie tussen SIP en proactieve agressie te verduidelijken.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26773
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo