Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorEssenburg, M.M. van den
dc.contributor.advisorThomaes, S.C.E.
dc.contributor.authorBolier, A.L.
dc.date.accessioned2017-08-07T17:01:45Z
dc.date.available2017-08-07T17:01:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26773
dc.description.abstractDe huidige studie onderzocht de relatie tussen sociale informatieverwerking (SIP) en proactieve agressie bij 90 jongens van 6 tot 9 jaar. Er werd verwacht dat de vijfde stap van het SIP-model, het beoordelen en kiezen van een strategie, positief zou correleren met proactieve agressie. Proactieve agressie is gemeten door middel van observaties tijdens spelsituaties en aan de hand van een vragenlijst, ingevuld door de leerkracht (VVFA). De vijfde stap van het SIP-model is gemeten door middel van een zelfrapportage vragenlijst (NOBAGS). In tegenstelling tot eerder onderzoek ondersteunden de resultaten de verwachting niet. Een mogelijke verklaring hiervoor is dat dit onderzoek zich heeft gericht op een jongere leeftijdsgroep, waarbij inhibitie nog minder ontwikkeld is. Vervolgonderzoek is nodig om de precieze relatie tussen SIP en proactieve agressie te verduidelijken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent364290
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe relatie tussen sociale informatieverwerking en proactieve agressie bij jongens van 6 tot 9 jaar
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordssociale informatieverwerking; geobserveerde proactieve agressie; gerapporteerde proactieve agressie
dc.subject.courseuuKlinische kinder- en jeugdpsychologie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record