View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Historische letterkundeonderwijs in de 21e eeuw

        Thumbnail
        View/Open
        K. Willemsen 5567211 - Historische letterkundeonderwijs in de 21e eeuw.pdf (2.932Mb)
        Publication date
        2017
        Author
        Willemsen, K.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In januari 2016 is het Manifest Nederlands op school gepresenteerd door meesterschapsteams bestaande uit docenten, wetenschappers en vakdidactici. In het manifest staat dat het huidige curriculum voor het schoolvak Nederlands zich veel meer moet richten op het bevorderen van de bewuste geletterdheid. In de masterscriptie 'Historische letterkundeonderwijs in de 21e eeuw' wordt dieper ingegaan op de definitie en concretisering van de term bewuste geletterdheid en beargumenteerd dat en hoe onderwijs in historische letterkunde in de bovenbouw van het vwo sterk kan bijdragen aan het bevorderen van bewuste geletterdheid.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26607
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo