Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorDietz, F.M.
dc.contributor.authorWillemsen, K.
dc.date.accessioned2017-08-03T17:02:15Z
dc.date.available2017-08-03T17:02:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26607
dc.description.abstractIn januari 2016 is het Manifest Nederlands op school gepresenteerd door meesterschapsteams bestaande uit docenten, wetenschappers en vakdidactici. In het manifest staat dat het huidige curriculum voor het schoolvak Nederlands zich veel meer moet richten op het bevorderen van de bewuste geletterdheid. In de masterscriptie 'Historische letterkundeonderwijs in de 21e eeuw' wordt dieper ingegaan op de definitie en concretisering van de term bewuste geletterdheid en beargumenteerd dat en hoe onderwijs in historische letterkunde in de bovenbouw van het vwo sterk kan bijdragen aan het bevorderen van bewuste geletterdheid.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent3075013
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHistorische letterkundeonderwijs in de 21e eeuw
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsbewuste geletterdheid, historische letterkunde, onderwijs in historische letterkunde
dc.subject.courseuuNederlandse taal en cultuur (deeltijd)


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record