View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Het Effect van Self Directed Learning op de Transfer van Training

        Thumbnail
        View/Open
        Plug, J.pdf (302.1Kb)
        Publication date
        2017
        Author
        Plug, J.D.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek wordt het effect van het aanmoedigen van self directed learning op de transfer van training onderzocht. Een experiment wordt uitgevoerd op twee trainingen in de crisisbeheersing. De manipulatie bestaat uit het opstellen van leerdoelen voor de training en het opstellen van een leerplan na de training. Deelnemers in de controle conditie krijgen een neutrale stimulus aangeboden. Vier weken na de training vullen de deelnemers een vragenlijst in die de transfer van vaardigheden en kennis, en mate van toepassen van self directed learning meet. De resultaten laten zien dat het aanmoedigen van self directed learning wel tot een verhoging van transfer van kennis leidt maar niet tot een verhoging van transfer van vaardigheden. Binnen de experimentele conditie is er een significante relatie tussen het toepassen van self directed learning en de transfer van vaardigheden. Dit verband wordt niet gevonden tussen self directed learning en de transfer van kennis. Geconcludeerd wordt dat dit onderzoek een voorzichtig positief resultaat geeft voor self directed learning. De implicaties en aanbevelingen voor vervolgonderzoek worden besproken.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26494
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo