View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Strategieën van leerkrachten tijdens samenwerkend leren: verschillen tussen homogene en heterogene samenwerkingsgroepen.

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Liebregts 4143345 AVT.pdf (3.408Mb)
        Publication date
        2016
        Author
        Liebregts, N.P.C.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In het onderwijs vindt steeds meer toepassing plaats van samenwerkend leren, waarbij leerlingen in groepen een gedeeld doel nastreven. In het huidige onderzoek zijn homogene en heterogene groepen samengesteld op basis van cognitief niveau. Er is onderzocht op welke manier leerkrachten van (semi-)exacte vakken, binnen het mavo- en havo-onderwijs, adaptief lesgeven door verschillende strategieën te gebruiken binnen verschillende groepssamenstellingen. Het onderzoek is uitgevoerd door middel van observaties en stimulated recall interviews. Resultaten tonen dat er weinig structurele verschillen in strategieën bestaan tussen groepssamenstellingen. Mogelijk is dit te wijten aan de kleine steekproef, te weinig observaties en oppervlakkige SRI’s.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26335
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo