Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVreekamp, M.
dc.contributor.advisorPol, J.E. van de
dc.contributor.authorLiebregts, N.P.C.
dc.date.accessioned2017-07-25T17:01:39Z
dc.date.available2017-07-25T17:01:39Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/26335
dc.description.abstractIn het onderwijs vindt steeds meer toepassing plaats van samenwerkend leren, waarbij leerlingen in groepen een gedeeld doel nastreven. In het huidige onderzoek zijn homogene en heterogene groepen samengesteld op basis van cognitief niveau. Er is onderzocht op welke manier leerkrachten van (semi-)exacte vakken, binnen het mavo- en havo-onderwijs, adaptief lesgeven door verschillende strategieën te gebruiken binnen verschillende groepssamenstellingen. Het onderzoek is uitgevoerd door middel van observaties en stimulated recall interviews. Resultaten tonen dat er weinig structurele verschillen in strategieën bestaan tussen groepssamenstellingen. Mogelijk is dit te wijten aan de kleine steekproef, te weinig observaties en oppervlakkige SRI’s.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent3573556
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleStrategieën van leerkrachten tijdens samenwerkend leren: verschillen tussen homogene en heterogene samenwerkingsgroepen.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuOnderwijskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record