View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Steun je grootouders: help ze het internet op – Het effect van motivatie en beschikbare tijd op de online vaardigheden van Nederlandse ouderen, gemodereerd door sociale support

        Thumbnail
        View/Open
        Gorter, M.J. - Scriptie.pdf (376.4Kb)
        Publication date
        2016
        Author
        Gorter, M.J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In deze thesis is getracht sociale support als moderator onder te brengen in het verband tussen motivatie en beschikbare tijd voor het ontwikkelen van online vaardigheden enerzijds en het niveau van online vaardigheden anderzijds. Op basis van theorie zijn hypotheses opgesteld waarin positieve effecten van motivatie en beschikbare tijd, positief modererende effecten van sociale support en sterkere positief modererende effecten van sociale support voor vrouwen dan voor mannen werden verondersteld. Hypotheses betreffende positieve directe effecten van motivatie en beschikbare tijd zijn bevestigd, hypotheses betreffende positief modererende effecten van sociale support en verschillen hierin naar sekse zijn verworpen. Op basis van deze bevindingen zijn beleidsaanbevelingen gedaan aan Nederlandse ouderenorganisaties voor het aanwenden van sociale support bij het aanleren van online vaardigheden door Nederlandse ouderen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25508
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo