Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJaspers, J.G.M.
dc.contributor.advisorSchölvinck, B.A.
dc.contributor.authorBekhoven, J.E.J. van
dc.date.accessioned2017-02-28T18:18:01Z
dc.date.available2017-02-28T18:18:01Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25504
dc.description.abstractOnderwijs moet goed georganiseerd zijn en het moet duidelijk zijn over welke bekwaamheden leraren moeten beschikken om te leren wat er geleerd moet worden (Coonen, 2005). De vraag is echter in hoeverre deze vanuit de overheid gestelde bekwaamheden eigenlijk tot uiting komen in de praktijk. Bij het begeleiden van startende leraren wordt door mentoren het ICALT-instrument gebruikt om leraren te beoordelen tijdens de lesobservatie. In dit onderzoek is onderzocht in hoeverre de vanuit de overheid gestelde bekwaamheidseisen tot uiting komen bij het gebruik van dit instrument. Dit is gedaan door de indicatoren van beide te vergelijken en vervolgens de feedbackgesprekken die gevoerd worden na de observatie, te analyseren. Hieruit is gebleken dat de door de overheid gestelde bekwaamheidseisen deels tot uiting komen bij het gebruik van het ICALT-instrument, maar dat niet iedere indicator behandeld wordt. Vervolgonderzoek naar de begeleiding van startende leraren wat betreft het gebruik van moderne middelen en differentiatie in het onderwijs wordt geadviseerd. Maar er wordt ook geadviseerd om onderzoek te doen naar de representativiteit van de bekwaamheidseisen vanuit de overheid ten opzichte van de praktijk.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent332308
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleBekwaamheidseisen startende leraren
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuOnderwijskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record