View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Educatieve Ondersteuning als Moderator in de Relatie tussen het Taalniveau en het Niveau van Spel bij Peuters

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Werf, SEvander-4072227.pdf (250.5Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Werf, S.E. van der
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Binnen het huidige onderzoek is onderzocht of de relatie tussen het taal- en spelniveau van peuters binnen de kinderopvang en voor- en vroegschoolse educatie wordt gemodereerd door de educatieve ondersteuning door de leidster. Data zijn door middel van een doelgerichte steekproef verzameld in het kader van het Nederlandse cohortonderzoek pre-COOL, naar de kwaliteit van de voorschoolse voorzieningen en de ontwikkeling van peuters. Deze data zijn aangevuld door gestructureerde observaties aan de hand van verschillende meetinstrumenten bij individuele peuters en leidsters. Binnen het huidige onderzoek is een positief significant verband gevonden tussen het taal- en spelniveau van peuters. Op basis van een hiërarchische multipele regressieanalyse is er geen bewijs gevonden dat de educatieve ondersteuning door de leidster invloed heeft op het verband tussen het taalniveau en het niveau van spel.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25411
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo