Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSlot, P.L.
dc.contributor.authorWerf, S.E. van der
dc.date.accessioned2015-09-21T17:02:23Z
dc.date.available2015-09-21T17:02:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25411
dc.description.abstractBinnen het huidige onderzoek is onderzocht of de relatie tussen het taal- en spelniveau van peuters binnen de kinderopvang en voor- en vroegschoolse educatie wordt gemodereerd door de educatieve ondersteuning door de leidster. Data zijn door middel van een doelgerichte steekproef verzameld in het kader van het Nederlandse cohortonderzoek pre-COOL, naar de kwaliteit van de voorschoolse voorzieningen en de ontwikkeling van peuters. Deze data zijn aangevuld door gestructureerde observaties aan de hand van verschillende meetinstrumenten bij individuele peuters en leidsters. Binnen het huidige onderzoek is een positief significant verband gevonden tussen het taal- en spelniveau van peuters. Op basis van een hiërarchische multipele regressieanalyse is er geen bewijs gevonden dat de educatieve ondersteuning door de leidster invloed heeft op het verband tussen het taalniveau en het niveau van spel.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent256556
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEducatieve Ondersteuning als Moderator in de Relatie tussen het Taalniveau en het Niveau van Spel bij Peuters
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsTaalniveau ; Spelniveau ; Peuters ; Educatieve Ondersteuning ; Leidster ; Voorschool
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record