dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Slot, P.L. | |
dc.contributor.author | Werf, S.E. van der | |
dc.date.accessioned | 2015-09-21T17:02:23Z | |
dc.date.available | 2015-09-21T17:02:23Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25411 | |
dc.description.abstract | Binnen het huidige onderzoek is onderzocht of de relatie tussen het taal- en spelniveau van peuters binnen de kinderopvang en voor- en vroegschoolse educatie wordt gemodereerd door de educatieve ondersteuning door de leidster. Data zijn door middel van een doelgerichte steekproef verzameld in het kader van het Nederlandse cohortonderzoek pre-COOL, naar de kwaliteit van de voorschoolse voorzieningen en de ontwikkeling van peuters. Deze data zijn aangevuld door gestructureerde observaties aan de hand van verschillende meetinstrumenten bij individuele peuters en leidsters. Binnen het huidige onderzoek is een positief significant verband gevonden tussen het taal- en spelniveau van peuters. Op basis van een hiërarchische multipele regressieanalyse is er geen bewijs gevonden dat de educatieve ondersteuning door de leidster invloed heeft op het verband tussen het taalniveau en het niveau van spel. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 256556 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Educatieve Ondersteuning als Moderator in de Relatie tussen het Taalniveau en het Niveau van Spel bij Peuters | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Taalniveau ; Spelniveau ; Peuters ; Educatieve Ondersteuning ; Leidster ; Voorschool | |
dc.subject.courseuu | Orthopedagogiek | |