View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Gras groeit niet harder als je eraan trekt - Een kwalitatief onderzoek naar (het beïnvloeden van) de motivatie van universitaire docenten voor de onderwijstaak

        Thumbnail
        View/Open
        Masterscriptie Lisanne van Kessel.pdf (1.239Mb)
        Publication date
        2016
        Author
        Kessel, E.H.G. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het doel van deze scriptie is om te beschrijven wat universitaire docenten motiveert voor hun onderwijstaak en hoe die motivatie beïnvloed kan worden. Uit de toepassing van het AMO-model blijken een vaste aanstelling (Opportunity) om ervaring te kunnen opbouwen en begeleiding bij het geven van onderwijs (Ability) om de werkdruk te verlagen de motivatie (Motivation) voor de onderwijstaak te verhogen. Universiteiten kunnen middels harde en zachte HR-praktijken de motivatie van universitaire docenten voor de onderwijstaak beïnvloeden. De HR-praktijken employee incentives (hard), goal setting (zowel hard als zacht), job design (zacht) en employee participation (zacht) dragen namelijk bij aan het verhogen van motivatie.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25204
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo