dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Thunnissen, M. | |
dc.contributor.author | Kessel, E.H.G. van | |
dc.date.accessioned | 2017-01-27T20:27:55Z | |
dc.date.available | 2017-01-27T20:27:55Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25204 | |
dc.description.abstract | Het doel van deze scriptie is om te beschrijven wat universitaire docenten motiveert voor hun onderwijstaak en hoe die motivatie beïnvloed kan worden. Uit de toepassing van het AMO-model blijken een vaste aanstelling (Opportunity) om ervaring te kunnen opbouwen en begeleiding bij het geven van onderwijs (Ability) om de werkdruk te verlagen de motivatie (Motivation) voor de onderwijstaak te verhogen. Universiteiten kunnen middels harde en zachte HR-praktijken de motivatie van universitaire docenten voor de onderwijstaak beïnvloeden. De HR-praktijken employee incentives (hard), goal setting (zowel hard als zacht), job design (zacht) en employee participation (zacht) dragen namelijk bij aan het verhogen van motivatie. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 1300094 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Gras groeit niet harder als je eraan trekt - Een kwalitatief onderzoek naar (het beïnvloeden van) de motivatie van universitaire docenten voor de onderwijstaak | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | HR-praktijken, motivatie, onderwijs performance, universiteit | |
dc.subject.courseuu | Strategisch human resource management | |