Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorThunnissen, M.
dc.contributor.authorKessel, E.H.G. van
dc.date.accessioned2017-01-27T20:27:55Z
dc.date.available2017-01-27T20:27:55Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25204
dc.description.abstractHet doel van deze scriptie is om te beschrijven wat universitaire docenten motiveert voor hun onderwijstaak en hoe die motivatie beïnvloed kan worden. Uit de toepassing van het AMO-model blijken een vaste aanstelling (Opportunity) om ervaring te kunnen opbouwen en begeleiding bij het geven van onderwijs (Ability) om de werkdruk te verlagen de motivatie (Motivation) voor de onderwijstaak te verhogen. Universiteiten kunnen middels harde en zachte HR-praktijken de motivatie van universitaire docenten voor de onderwijstaak beïnvloeden. De HR-praktijken employee incentives (hard), goal setting (zowel hard als zacht), job design (zacht) en employee participation (zacht) dragen namelijk bij aan het verhogen van motivatie.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1300094
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleGras groeit niet harder als je eraan trekt - Een kwalitatief onderzoek naar (het beïnvloeden van) de motivatie van universitaire docenten voor de onderwijstaak
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsHR-praktijken, motivatie, onderwijs performance, universiteit
dc.subject.courseuuStrategisch human resource management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record