View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Goed doen

        Thumbnail
        View/Open
        Scriptie_20151019.pdf (1.077Mb)
        Publication date
        2015
        Author
        Smolders, G.A.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit actieonderzoek staat de maatschappelijke onderneming van een grote middelbare school centraal. Het regulier onderwijs en de maatschappelijke onderneming vertegenwoordigen verschillende waardesystemen in de organisatie. In een serie focusgroepen en interviews onderzoek ik hoe deze waarden samenhangen met de fundamentele aannamen en een theory-in-use van docenten. Docenten waarderen structuur als voorwaarde voor leren en ontwikkeling. De scriptie geeft een Foucaultiaanse kritiek op het traditionele ontwikkelingsdenken in het onderwijs en geeft een voorstel voor praktijken die meer aansluiten bij de waarden van het maatschappelijk ondernemen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25113
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo