Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorLinde, P.J.
dc.contributor.authorSmolders, G.A.
dc.date.accessioned2017-01-27T20:27:20Z
dc.date.available2017-01-27T20:27:20Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/25113
dc.description.abstractIn dit actieonderzoek staat de maatschappelijke onderneming van een grote middelbare school centraal. Het regulier onderwijs en de maatschappelijke onderneming vertegenwoordigen verschillende waardesystemen in de organisatie. In een serie focusgroepen en interviews onderzoek ik hoe deze waarden samenhangen met de fundamentele aannamen en een theory-in-use van docenten. Docenten waarderen structuur als voorwaarde voor leren en ontwikkeling. De scriptie geeft een Foucaultiaanse kritiek op het traditionele ontwikkelingsdenken in het onderwijs en geeft een voorstel voor praktijken die meer aansluiten bij de waarden van het maatschappelijk ondernemen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1129680
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleGoed doen
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsactieonderzoek, action-research, maatschappelijk ondernemen, sociaal ondernemen, social enterprise, middelbaar onderwijs, onderwijs
dc.subject.courseuuOrganisaties, verandering en management


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record