View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Elevatie als reactie op eudaimonisch vermaak in commercials

        Thumbnail
        View/Open
        Eindwerkstuk Stefanie definitief met markeringen.docx (216.8Kb)
        Publication date
        2016
        Author
        Jager, S.D.J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit eindwerkstuk wordt elevatie als mogelijke reactie op eudaimonische commercials onderzocht. In dit experimentele onderzoek is nagegaan of het soort commercial (hedonistisch of eudaimonisch) effect heeft op de verschillende onderdelen van elevatie: het ervaren van betekenisvolle emoties, gemengde emoties, lichamelijke reacties en het krijgen van morele motivaties. Betekenisvolle emoties en lichamelijke reacties bleken sterker aanwezig te zijn bij eudaimonische commercials dan bij hedonistische. Dit was echter in beperkte mate het geval. Morele motivaties waren daarentegen duidelijk sterker aanwezig bij eudaimonische commercials.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24907
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo