Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorOuden, H. den
dc.contributor.advisorHoeken, J.A.L.
dc.contributor.authorJager, S.D.J.
dc.date.accessioned2016-12-02T18:00:35Z
dc.date.available2016-12-02T18:00:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/24907
dc.description.abstractIn dit eindwerkstuk wordt elevatie als mogelijke reactie op eudaimonische commercials onderzocht. In dit experimentele onderzoek is nagegaan of het soort commercial (hedonistisch of eudaimonisch) effect heeft op de verschillende onderdelen van elevatie: het ervaren van betekenisvolle emoties, gemengde emoties, lichamelijke reacties en het krijgen van morele motivaties. Betekenisvolle emoties en lichamelijke reacties bleken sterker aanwezig te zijn bij eudaimonische commercials dan bij hedonistische. Dit was echter in beperkte mate het geval. Morele motivaties waren daarentegen duidelijk sterker aanwezig bij eudaimonische commercials.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent222097
dc.format.mimetypeapplication/zip
dc.language.isonl
dc.titleElevatie als reactie op eudaimonisch vermaak in commercials
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordseudaimonisch, hedonistisch, commercials, experimenteel, elevatie, emoties
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record