Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJaspers, J.G.M.
dc.contributor.advisorSchölvinck, B.A.
dc.contributor.authorRoest, S. van der
dc.date.accessioned2016-08-24T17:00:44Z
dc.date.available2016-08-24T17:00:44Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23807
dc.description.abstractOnderwijs moet goed georganiseerd zijn en het moet duidelijk zijn over welke bekwaamheden leraren moeten beschikken om te leren wat er geleerd moet worden (Coonen, 2005). Maar in hoeverre komen deze vanuit de overheid gestelde bekwaamheden eigenlijk tot uiting in de praktijk? Bij het begeleiden van startende leraren wordt door mentoren het ICALT-formulier gebruikt om leraren te kunnen beoordelen tijdens het observeren. In dit onderzoek is onderzocht in hoeverre de vanuit de overheid gestelde bekwaamheidseisen tot uiting komen bij het gebruik van dit instrument. Dit is gedaan door de indicatoren van beide te vergelijken en vervolgens de feedbackgesprekken die gevoerd worden na de observatie, te analyseren. Hieruit is naar voren gekomen dat de door de overheid gestelde bekwaamheidseisen deels tot uiting komen bij het gebruik van het ICALT-instrument, maar dat niet iedere indicator behandeld wordt. Vervolgonderzoek wordt geadviseerd om onderzoek te doen naar de representativiteit van de bekwaamheidseisen vanuit de overheid ten opzichte van de praktijk.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent219801
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleBekwaamheidseisen startende leraren
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuOnderwijskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record