View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Strategieën van leerkrachten, gericht op de cognitieve vaardigheden van leerlingen, tijdens samenwerkend leren in homogene en heterogene groepen. Een onderzoek in het voortgezet onderwijs.

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Kerdel 4091876.pdf (886.2Kb)
        Publication date
        2016
        Author
        Kerdel, S.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Bij samenwerkend neemt de leerkracht de rol van coach. De leerkracht kan hierbij verschillende strategieën toepassen. Het huidige onderzoek richt zich op de strategieën van leerkrachten, gericht op de cognitieve vaardigheden van mavo- en havo-leerlingen, tijdens samenwerkend leren in de richting van het individu, de groep en de klas. Daarbij wordt onderzocht wat het verschil is in de toepassing van deze strategieën tussen homogene en heterogene groepssamenstellingen. Ook richt huidig onderzoek zich op de overwegingen die leerkrachten maken bij het toepassen van de betreffende strategieën. Onderzoek is uitgevoerd middels observaties aan de hand van event-sampling en stimulated recall interviews. Uit de resultaten is gebleken dat leerkrachten onderling verschillen in de toepassing van strategieën in homogene en heterogene groepsamenstellingen. Vervolgonderzoek moet zich daarom onder andere richten op het onderzoeken van meer leerkrachten en klassen.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23803
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo