Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVreekamp, M.
dc.contributor.authorKerdel, S.
dc.date.accessioned2016-08-24T17:00:41Z
dc.date.available2016-08-24T17:00:41Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23803
dc.description.abstractBij samenwerkend neemt de leerkracht de rol van coach. De leerkracht kan hierbij verschillende strategieën toepassen. Het huidige onderzoek richt zich op de strategieën van leerkrachten, gericht op de cognitieve vaardigheden van mavo- en havo-leerlingen, tijdens samenwerkend leren in de richting van het individu, de groep en de klas. Daarbij wordt onderzocht wat het verschil is in de toepassing van deze strategieën tussen homogene en heterogene groepssamenstellingen. Ook richt huidig onderzoek zich op de overwegingen die leerkrachten maken bij het toepassen van de betreffende strategieën. Onderzoek is uitgevoerd middels observaties aan de hand van event-sampling en stimulated recall interviews. Uit de resultaten is gebleken dat leerkrachten onderling verschillen in de toepassing van strategieën in homogene en heterogene groepsamenstellingen. Vervolgonderzoek moet zich daarom onder andere richten op het onderzoeken van meer leerkrachten en klassen.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent907555
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleStrategieën van leerkrachten, gericht op de cognitieve vaardigheden van leerlingen, tijdens samenwerkend leren in homogene en heterogene groepen. Een onderzoek in het voortgezet onderwijs.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsSamenwerkend leren; adaptief lesgeven; leerkrachtstrategieën
dc.subject.courseuuOnderwijskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record