View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Uitingen van Zelfregulerend Leren in Massive Open Online Courses

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Burger 4189140.pdf (464.6Kb)
        Publication date
        2016
        Author
        Burger, F.M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Massive Open Online Courses (MOOCs) zijn een vrij recent ontwikkelde vorm van onderwijs. Een verschil met het traditionele onderwijs is dat er een hoge mate van zelfregulerend leren voor nodig is. In dit onderzoek is, door middel van een mixed design methode, inzicht gekregen in hoe zelfregulerend leren tot uiting komt bij studenten die een MOOC volgen en, nog specifieker, in een MOOC leertaak. Voor het kwantitatieve deel van dit onderzoek is data van een ander onderzoek gebruikt. Hierbij is een vragenlijst over zelfregulerend leren afgenomen onder 162 MOOC studenten. Voor het kwalitatieve deel van het onderzoek is een digitale leertaak uitgevoerd door 12 studenten in individuele labsessies, waarbij een think aloud protocol vorm van dataverzameling plaatsvond. Uit de resultaten is gebleken dat de studenten tijdens de leertaak hun leren reguleren op basis van het ingeschatte nut en de nieuwheid van de informatie. Tevens is gebleken dat de studenten geen eigen doelen of planning opstelden voor zichzelf. Er is hieruit geconcludeerd dat niet alle aspecten van zelfregulerend leren zichtbaar zijn tijdens het uitvoeren van een digitale leertaak.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23796
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo