Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorJansen, R.S.
dc.contributor.authorBurger, F.M.
dc.date.accessioned2016-08-24T17:00:38Z
dc.date.available2016-08-24T17:00:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23796
dc.description.abstractMassive Open Online Courses (MOOCs) zijn een vrij recent ontwikkelde vorm van onderwijs. Een verschil met het traditionele onderwijs is dat er een hoge mate van zelfregulerend leren voor nodig is. In dit onderzoek is, door middel van een mixed design methode, inzicht gekregen in hoe zelfregulerend leren tot uiting komt bij studenten die een MOOC volgen en, nog specifieker, in een MOOC leertaak. Voor het kwantitatieve deel van dit onderzoek is data van een ander onderzoek gebruikt. Hierbij is een vragenlijst over zelfregulerend leren afgenomen onder 162 MOOC studenten. Voor het kwalitatieve deel van het onderzoek is een digitale leertaak uitgevoerd door 12 studenten in individuele labsessies, waarbij een think aloud protocol vorm van dataverzameling plaatsvond. Uit de resultaten is gebleken dat de studenten tijdens de leertaak hun leren reguleren op basis van het ingeschatte nut en de nieuwheid van de informatie. Tevens is gebleken dat de studenten geen eigen doelen of planning opstelden voor zichzelf. Er is hieruit geconcludeerd dat niet alle aspecten van zelfregulerend leren zichtbaar zijn tijdens het uitvoeren van een digitale leertaak.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent475811
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleUitingen van Zelfregulerend Leren in Massive Open Online Courses
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsMOOC; digitale leertaak; zelfregulerend leren; mixed method; think aloud protocol;
dc.subject.courseuuOnderwijskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record