View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De relatie tussen accuratesse van docentbeoordelingen over leerlingprestaties op begrijpend lezen en adaptieve scaffolding

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Bos 4092929.pdf (326.8Kb)
        Publication date
        2016
        Author
        Bos, D.W.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek zijn twee relaties onderzocht. Ten eerste is de relatie onderzocht tussen de accuratesse van docentbeoordelingen en adaptieve scaffolding en ten tweede het verschil tussen de accuratesse van docentbeoordelingen op basis van leerlingnamen en de accuratesse van docentbeoordelingen op basis van leerlingnamen en door de leerling gemaakte diagrammen. Er is onderzoek gedaan in vijftien klassen, havo-3 en vwo-3. De leerlingen lazen teksten en beantwoordden in een toets vragen daarover. Vervolgens vulden zij twee vragenlijsten (Perceived Adaptivity Questionnaire en Adaptive Intervention) in. Er zijn geen significante resultaten gevonden. Desalniettemin heeft het onderzoek aanknopingspunten geboden voor vervolgonderzoek en aangetoond dat dit onderwerp relevant is voor verder en vooral uitgebreider onderzoek
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23795
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo