dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Pol, J.E. van de | |
dc.contributor.advisor | Jansen, R.S. | |
dc.contributor.author | Bos, D.W. | |
dc.date.accessioned | 2016-08-24T17:00:37Z | |
dc.date.available | 2016-08-24T17:00:37Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23795 | |
dc.description.abstract | In dit onderzoek zijn twee relaties onderzocht. Ten eerste is de relatie onderzocht tussen de accuratesse van docentbeoordelingen en adaptieve scaffolding en ten tweede het verschil tussen de accuratesse van docentbeoordelingen op basis van leerlingnamen en de accuratesse van docentbeoordelingen op basis van leerlingnamen en door de leerling gemaakte diagrammen. Er is onderzoek gedaan in vijftien klassen, havo-3 en vwo-3. De leerlingen lazen teksten en beantwoordden in een toets vragen daarover. Vervolgens vulden zij twee vragenlijsten (Perceived Adaptivity Questionnaire en Adaptive Intervention) in. Er zijn geen significante resultaten gevonden. Desalniettemin heeft het onderzoek aanknopingspunten geboden voor vervolgonderzoek en aangetoond dat dit onderwerp relevant is voor verder en vooral uitgebreider onderzoek | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 334649 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De relatie tussen accuratesse van docentbeoordelingen over leerlingprestaties op begrijpend lezen en adaptieve scaffolding | |
dc.type.content | Bachelor Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | Docentbeoordelingen; diagrammen; leerlingnamen; adaptieve scaffolding | |
dc.subject.courseuu | Onderwijskunde | |