Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPol, J.E. van de
dc.contributor.advisorJansen, R.S.
dc.contributor.authorBos, D.W.
dc.date.accessioned2016-08-24T17:00:37Z
dc.date.available2016-08-24T17:00:37Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23795
dc.description.abstractIn dit onderzoek zijn twee relaties onderzocht. Ten eerste is de relatie onderzocht tussen de accuratesse van docentbeoordelingen en adaptieve scaffolding en ten tweede het verschil tussen de accuratesse van docentbeoordelingen op basis van leerlingnamen en de accuratesse van docentbeoordelingen op basis van leerlingnamen en door de leerling gemaakte diagrammen. Er is onderzoek gedaan in vijftien klassen, havo-3 en vwo-3. De leerlingen lazen teksten en beantwoordden in een toets vragen daarover. Vervolgens vulden zij twee vragenlijsten (Perceived Adaptivity Questionnaire en Adaptive Intervention) in. Er zijn geen significante resultaten gevonden. Desalniettemin heeft het onderzoek aanknopingspunten geboden voor vervolgonderzoek en aangetoond dat dit onderwerp relevant is voor verder en vooral uitgebreider onderzoek
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent334649
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDe relatie tussen accuratesse van docentbeoordelingen over leerlingprestaties op begrijpend lezen en adaptieve scaffolding
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDocentbeoordelingen; diagrammen; leerlingnamen; adaptieve scaffolding
dc.subject.courseuuOnderwijskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record