View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De organisatie van begeleiding van beginnende docenten binnen twee middelbare scholen en een MBO in Nederland

        View/Open
        De organisatie van begeleiding van beginnende docenten binnen twee middelbare scholen en een MBO in Nederland.pdf (295.0Kb)
        Publication date
        2009
        Author
        Berkers, R.
        Engel, W. van den
        Trienekens, I.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit onderzoek is gekeken naar de organisatie van begeleiding van beginnende docenten binnen twee middelbare scholen en een MBO in Nederland. Onderzocht is hoe de verschillende manieren van organisatie van begeleiding binnen deze scholen ervaren worden door beginnende docenten. Gevonden werd dat wanneer begeleiding van beginnende docenten beter georganiseerd is binnen een school, dit een positieve invloed heeft op de ervaring van de beginnende docent. Interessant is om in vervolg onderzoek de relatie tussen begeleider en beginnend docent verder te onderzoeken en te kijken of de ontwikkeling van de beginnende docent hierbij gebaat is. Naar aanleiding van uitkomsten zouden dan uitspraken gedaan kunnen worden over hoe de organisatie van begeleiding en het functioneren van de begeleider - beginnend docent relatie concreet verbeterd kan worden.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2362
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo