dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Wansink, B.G.J. | |
dc.contributor.author | Berkers, R. | |
dc.contributor.author | Engel, W. van den | |
dc.contributor.author | Trienekens, I. | |
dc.date.accessioned | 2009-04-21T12:29:30Z | |
dc.date.available | 2009-04-21T12:29:30Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/2362 | |
dc.description.abstract | In dit onderzoek is gekeken naar de organisatie van begeleiding van beginnende docenten binnen twee middelbare scholen en een MBO in Nederland. Onderzocht is hoe de verschillende manieren van organisatie van begeleiding binnen deze scholen ervaren worden door beginnende docenten. Gevonden werd dat wanneer begeleiding van beginnende docenten beter georganiseerd is binnen een school, dit een positieve invloed heeft op de ervaring van de beginnende docent. Interessant is om in vervolg onderzoek de relatie tussen begeleider en beginnend docent verder te onderzoeken en te kijken of de ontwikkeling van de beginnende docent hierbij gebaat is. Naar aanleiding van uitkomsten zouden dan uitspraken gedaan kunnen worden over hoe de organisatie van begeleiding en het functioneren van de begeleider - beginnend docent relatie concreet verbeterd kan worden. | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | De organisatie van begeleiding van beginnende docenten binnen twee middelbare scholen en een MBO in Nederland | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.keywords | begeleiding | |
dc.subject.keywords | beginnende docenten | |
dc.subject.courseuu | Leraar VHO Aardrijkskunde | |