View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        De Communication Satisfaction Questionnaire een valide meetinstrument voor een communicatie-audit?

        Thumbnail
        View/Open
        Masterscriptie Suzanne van Dijk_versie igitur.pdf (882.2Kb)
        Publication date
        2016
        Author
        Dijk, S.M. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Een goed verloop van interne communicatie is cruciaal voor het succes van een organisatie. Om de communicatietevredenheid van de medewerkers in kaart te brengen, kan de Communication Satisfaction Questionnaire (CSQ) worden toegepast. Echter, de CSQ blijkt niet content valide te zijn. Zwijze-Koning en De Jong (2007) stellen voor om vier extra dimensies aan de CSQ toe te voegen om de content validiteit te verhogen. Deze CSQ-samenstelling van Zwijze-Koning en De Jong (2007) wordt in dit onderzoek getoetst aan de hand van een Critical Incident Technique (CIT). Uit dit onderzoek lijkt er bewijs te zijn gevonden dat de content validiteit van de CSQ verhoogd wordt door het toevoegen van de vier extra dimensies van Zwijze-Koning en De Jong (2007). Echter, er is meer onderzoek nodig om uitsluitsel te kunnen geven over de algehele validiteit van de CSQ in dit onderzoek.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23530
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo