View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Samen kunnen we alles beter; een mixed methods onderzoek naar interdisciplinaire samenwerking door jongerenwerkers in Amsterdam

        Thumbnail
        View/Open
        Nieuwenhuizen, W.A. - Scriptie.pdf (4.862Mb)
        Publication date
        2016
        Author
        Nieuwenhuizen, W.A.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Deze verkennende studie heeft aangetoond dat interdisciplinaire samenwerking voor jongerenwerkers in Amsterdam niet slechts een beleidsideaal is, maar van wezenlijk belang is in de uitvoering van het jongerenwerk. Dit onderzoek heeft op gestructureerde wijze inzicht verworven in interdisciplinaire samenwerking door jongerenwerkers in Amsterdam door gebruik te maken van het model van Interdisciplinary Collaboration van Bronstein (2003). Interdisciplinaire samenwerking bestaat volgens dit model uit vijf verschillende componenten en vier verschillende invloeden. Met behulp van 49 kwantitatieve vragenlijsten en 20 semigestructureerd interviews is in dit onderzoek uitgewerkt hoe jongerenwerkers invulling geven aan interdisciplinaire samenwerking volgens dit model van Interdisciplinary Collaboration. Zo laat dit onderzoek zien dat jongerenwerkers zich sterk onderlinge afhankelijkheid voelen van professionals van andere disciplines om hun werk te kunnen uitvoeren. In het theoretisch kader en de conclusie van dit onderzoek is op theoretisch niveau de verbinding gelegd tussen de invulling van interdisciplinaire samenwerking door jongerenwerkers en de drie centrale thema’s van dit onderzoek: positionering, profilering en professionalisering van het jongerenwerk. Hiermee is geïllustreerd hoe interdisciplinaire samenwerking niet slechts betekenisvol is op macroniveau, maar ook voor de positionering, profilering en professionalisering van het jongerenwerk.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23497
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo