View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Feedback als sleutel tot succes: de rol van de docent in de verbetering van schrijfvaardigheid

        Thumbnail
        View/Open
        Definitieve versie Eindwerkstuk Lotte.pdf (741.6Kb)
        Publication date
        2016
        Author
        Walstra, L.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Binnen het Schrijfproject van de Universiteit Utrecht wordt gekeken hoe het schrijfonderwijs in Nederland verbeterd kan worden. Deze scriptie heeft hier een bijdrage in geleverd door te kijken wat het effect is van feedback op schrijfopdrachten op basisschoolleerlingen. Er is hierin gekeken hoe leerkrachten de feedback vormgeven en er is onderzocht wanneer deze feedback effectief is. Hiervoor is een onderscheid gemaakt tussen feedback gericht op de vorm van het schrijfproduct (grammatica, spelling) en de content (inhoud, structuur, stijl) en de uitleg van de feedback. Uit het onderzoek bleek dat geen van deze drie aspecten van feedback gezorgd heeft voor vooruitgang van de schrijfproducten.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23446
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo