Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBouwer, R.
dc.contributor.authorWalstra, L.
dc.date.accessioned2016-08-12T17:00:27Z
dc.date.available2016-08-12T17:00:27Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/23446
dc.description.abstractBinnen het Schrijfproject van de Universiteit Utrecht wordt gekeken hoe het schrijfonderwijs in Nederland verbeterd kan worden. Deze scriptie heeft hier een bijdrage in geleverd door te kijken wat het effect is van feedback op schrijfopdrachten op basisschoolleerlingen. Er is hierin gekeken hoe leerkrachten de feedback vormgeven en er is onderzocht wanneer deze feedback effectief is. Hiervoor is een onderscheid gemaakt tussen feedback gericht op de vorm van het schrijfproduct (grammatica, spelling) en de content (inhoud, structuur, stijl) en de uitleg van de feedback. Uit het onderzoek bleek dat geen van deze drie aspecten van feedback gezorgd heeft voor vooruitgang van de schrijfproducten.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent759476
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleFeedback als sleutel tot succes: de rol van de docent in de verbetering van schrijfvaardigheid
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsfeedback; schrijfopdrachten; schrijfproject; tekster
dc.subject.courseuuNederlandse taal en cultuur


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record