View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Wat is de invloed van individuele en contextuele condities op de mate van zelfgestuurd leren?

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Wijngaards 3951383.pdf (1.102Mb)
        Publication date
        2016
        Author
        Wijngaards, M.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Door de recente technologische ontwikkelingen zoals robotisering en digitalisering is het voortbestaan van huidige banen onzeker geworden. Om hierop in te spelen zijn er door werkgevers en overheidsinstanties verschillende initiatieven gestart die ten goede moeten komen aan de duurzame inzetbaarheid van werknemers. Om de duurzame inzetbaarheid te verhogen ontstaat er bij de werknemers een sterke behoefte aan een toenemende mate van zelfsturing in leerprocessen. Om hier gericht invulling aan te geven is het van belang om een antwoord te krijgen op de vraag: welke condities zijn binnen een organisatie van invloed op zelfgestuurd leren? Dit resulteerde in de volgende onderzoeksvraag: Wat is de invloed van de individuele conditie mindset en de contextuele condities leiderschap, i-Deals en informeel leren op zelfgestuurd leren? Binnen dit onderzoek is er gebruik gemaakt van een sequentiële mixed method benadering waarbij er eerst kwantitatieve data werd verzameld door middel van een vragenlijst. Daarna werd er kwalitatieve data verzameld middels semigestructureerde interviews ter interpretatie en verdieping van de kwantitatieve onderzoeksresultaten. Na een multipele regressie analyse bleek dat het hebben van een (groei) mindset een significante invloed heeft op de mate van zelfgestuurd leren. Uit dezelfde analyse bleek dat zowel de relatie met de leidinggevende als de mogelijkheid tot het maken van i-Deals geen significante invloed heeft op de mate van zelfgestuurd leren. Tot slot bleek dat informeel leren ook geen significante voorspeller is van een hoge mate van zelfgestuurd leren.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22640
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo