Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVenne, L.H.J. van de
dc.contributor.advisorKolkhuis Tanke, I.R.
dc.contributor.authorWijngaards, M.
dc.date.accessioned2016-07-13T17:00:30Z
dc.date.available2016-07-13T17:00:30Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22640
dc.description.abstractDoor de recente technologische ontwikkelingen zoals robotisering en digitalisering is het voortbestaan van huidige banen onzeker geworden. Om hierop in te spelen zijn er door werkgevers en overheidsinstanties verschillende initiatieven gestart die ten goede moeten komen aan de duurzame inzetbaarheid van werknemers. Om de duurzame inzetbaarheid te verhogen ontstaat er bij de werknemers een sterke behoefte aan een toenemende mate van zelfsturing in leerprocessen. Om hier gericht invulling aan te geven is het van belang om een antwoord te krijgen op de vraag: welke condities zijn binnen een organisatie van invloed op zelfgestuurd leren? Dit resulteerde in de volgende onderzoeksvraag: Wat is de invloed van de individuele conditie mindset en de contextuele condities leiderschap, i-Deals en informeel leren op zelfgestuurd leren? Binnen dit onderzoek is er gebruik gemaakt van een sequentiële mixed method benadering waarbij er eerst kwantitatieve data werd verzameld door middel van een vragenlijst. Daarna werd er kwalitatieve data verzameld middels semigestructureerde interviews ter interpretatie en verdieping van de kwantitatieve onderzoeksresultaten. Na een multipele regressie analyse bleek dat het hebben van een (groei) mindset een significante invloed heeft op de mate van zelfgestuurd leren. Uit dezelfde analyse bleek dat zowel de relatie met de leidinggevende als de mogelijkheid tot het maken van i-Deals geen significante invloed heeft op de mate van zelfgestuurd leren. Tot slot bleek dat informeel leren ook geen significante voorspeller is van een hoge mate van zelfgestuurd leren.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1155883
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleWat is de invloed van individuele en contextuele condities op de mate van zelfgestuurd leren?
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordszelfgestuurd leren; individuele; contextuele; condities; mindset
dc.subject.courseuuOnderwijskundig ontwerp en advisering


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record