View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Politieblogging: Een onderzoek naar het gebruik van educatieve en therapeutische tools in politieblogs.

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelor Eindwerkstuk - Definitief.pdf (2.067Mb)
        Publication date
        2016
        Author
        Viergever, J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        In dit eindwerkstuk wordt onderzoek gedaan naar institutionele en private blogs binnen politionele context en de manier waarop therapeutische en educatieve tools hierin naar voren komen. De blogs werden geanalyseerd door middel van een contentanalyse. Aan de hand van talige uitingen in de literatuur van Pedersen et al., (2012), Burnett et al., (2012), Ojala (2005), Richards (2008) en Tangherlini (2000) is er een codeboom samengesteld. Door middel van deze codeboom is er gekeken naar twee functies van blogs. Uit de analyse bleek dat private blogs voornamelijk therapeutische tools bevatten en institutionele blogs voornamelijk educatieve tools. Dit is in lijn der verwachting. Institutionele bloggers hebben te maken met organisationele doelen en regels waar ze zich aan moeten houden. Op deze manier zijn ze minder vrij in wat ze schrijven dan private bloggers. Doordat institutionele bloggers organisationele doelen nastreven schrijven zij in een ander genre dan private bloggers.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22449
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo