Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorvan Charldorp, Tessa
dc.contributor.authorViergever, J.
dc.date.accessioned2016-06-21T17:00:34Z
dc.date.available2016-06-21T17:00:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22449
dc.description.abstractIn dit eindwerkstuk wordt onderzoek gedaan naar institutionele en private blogs binnen politionele context en de manier waarop therapeutische en educatieve tools hierin naar voren komen. De blogs werden geanalyseerd door middel van een contentanalyse. Aan de hand van talige uitingen in de literatuur van Pedersen et al., (2012), Burnett et al., (2012), Ojala (2005), Richards (2008) en Tangherlini (2000) is er een codeboom samengesteld. Door middel van deze codeboom is er gekeken naar twee functies van blogs. Uit de analyse bleek dat private blogs voornamelijk therapeutische tools bevatten en institutionele blogs voornamelijk educatieve tools. Dit is in lijn der verwachting. Institutionele bloggers hebben te maken met organisationele doelen en regels waar ze zich aan moeten houden. Op deze manier zijn ze minder vrij in wat ze schrijven dan private bloggers. Doordat institutionele bloggers organisationele doelen nastreven schrijven zij in een ander genre dan private bloggers.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent2168028
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePolitieblogging: Een onderzoek naar het gebruik van educatieve en therapeutische tools in politieblogs.
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsinstitutionele blogs; private blogs; politiecultuur; politieblogging; institutionele communicatie
dc.subject.courseuuCommunicatie- en informatiewetenschappen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record