View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Differentiatie komt van twee kanten: een interactief proces tussen docent en leerling?

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Teunissen 3906841.pdf (287.4Kb)
        Publication date
        2016
        Author
        Teunissen, J.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Klassen raken steeds voller. Het is de taak van de docent om in te spelen op de individuele behoeften van de leerling. Deze taak wordt steeds ingewikkelder, aangezien door de wet passend onderwijs de leerlingen in een klas erg verschillen qua niveau. In dit artikel is er onderzoek gedaan naar welk soort leerling- of docent vragen leiden tot een antwoord waarin de leerling laat zien of hij de stof wel of niet begrijpt. Op die manier wordt het voor een docent inzichtelijk gemaakt op welk niveau de leerling zich bevindt, waardoor hij beter kan differentiëren. Uit de analyses is gebleken dat hoog cognitieve docent vragen leiden tot een respons van de leerling waaruit blijkt of de leerling de stof beheerst.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22255
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo