Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPrins, F.J.
dc.contributor.advisorJaspers, J.G.M.
dc.contributor.authorTeunissen, J.
dc.date.accessioned2016-05-04T17:00:40Z
dc.date.available2016-05-04T17:00:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22255
dc.description.abstractKlassen raken steeds voller. Het is de taak van de docent om in te spelen op de individuele behoeften van de leerling. Deze taak wordt steeds ingewikkelder, aangezien door de wet passend onderwijs de leerlingen in een klas erg verschillen qua niveau. In dit artikel is er onderzoek gedaan naar welk soort leerling- of docent vragen leiden tot een antwoord waarin de leerling laat zien of hij de stof wel of niet begrijpt. Op die manier wordt het voor een docent inzichtelijk gemaakt op welk niveau de leerling zich bevindt, waardoor hij beter kan differentiëren. Uit de analyses is gebleken dat hoog cognitieve docent vragen leiden tot een respons van de leerling waaruit blijkt of de leerling de stof beheerst.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent294328
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDifferentiatie komt van twee kanten: een interactief proces tussen docent en leerling?
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuOnderwijskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record