View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Differentiatie komt van twee kanten: een interactief proces tussen docent en leerling?

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Philipse 3985423.pdf (436.2Kb)
        Publication date
        2016
        Author
        Philipse, R.E.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Klassen raken steeds voller. Het is de taak van de docent om in te spelen op de individuele behoeften van de leerling. In dit artikel wordt door analyse van 134 video opnames gekeken welke typen leerlingvragen (laag cognitief en hoog cognitief) en welke typen docentvragen (laag cognitief en hoog cognitief) leiden tot een antwoord waarin de leerling laat zien of en op welke manier hij de stof beheerst. Dit antwoord kan bestaan uit een claim of (not) understanding waarin de leerling laat zien of hij het wel of niet begrijpt, of een demonstration of (not) understanding waarin de leerling laat zien op welke manier begrijpt. Door middel van een Chi-kwadraat toets is gekeken of er een verband bestaat tussen het type leerling/docentvraag en een daarop volgende claim/demonstration of (not) understanding. De resultaten laten zien dat de type vraag die de leerling stelt niet in verband staat met de aanwezigheid van een claim/demonstration of (not) understanding. Laag cognitieve docentvragen staan ook niet in verband met een claim of understanding. Hoog cognitieve docentvragen daarentegen staan in verband met de aanwezigheid van een demonstration of understanding. Beperkingen van deze bevindingen en suggesties voor vervolgonderzoek worden besproken.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22251
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo