View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Inzagemoment: leren versus controleren

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Nifterik 3947459.pdf (348.9Kb)
        Publication date
        2016
        Author
        Nifterik, A.H. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Studenten verschillen in hun visies op intelligentie en leren, uitgedrukt in een fixed mindset of een groeimindset. Deze mindsets bepalen de motivatie en de manier van leren van studenten. Bovendien wordt het omgaan met feedback hierdoor beïnvloed, ook tijdens een tentameninzage. In dit onderzoek is onderzocht of studenten met verschillende mindsets van elkaar verschillen wat betreft hun doelen met een inzagemoment. Een vragenlijst is afgenomen onder 176 eerstejaars Hbo-studenten Commerciële Economie. Voor de groep studenten die een inzagemoment bezocht, bleek een verband tussen tentamencijfer en de redenen voor het bezoeken van een inzagemoment. Er zijn echter geen verschillen gevonden in mindset en toetsvorm.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22249
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo