View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Inclusief onderwijs illusie of toekomstperspectief

        Thumbnail
        View/Open
        Limburg F. - Scriptie.pdf (1.047Mb)
        Publication date
        2015
        Author
        Limburg, I.F.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        De Nederlandse regering beoogt in januari 2016 het VN-CRPD verdrag te (Verdrag voor de rechten van mensen met een beperking), te ratificeren. Na ratificatie dient het Nederlandse onderwijs zich te ontwikkelen in de richting van inclusief onderwijs, conform de richtlijnen van het VN-Verdrag. In september 2014 is de Wet op ‘Passend onderwijs’ van kracht geworden. De mogelijke gap tussen ‘passend onderwijs’ enerzijds en ‘inclusief onderwijs’ anderzijds heeft geleid tot het gebruik van een diagnostische gap analyse, waarin de mogelijke gap tussen deze verschillende vormen van onderwijs is geïdentificeerd en de oorzaken van deze mogelijke kloof zijn onderzocht.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22245
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo