Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSoeparman, S.B.
dc.contributor.authorLimburg, I.F.
dc.date.accessioned2015-09-14T17:00:42Z
dc.date.available2015-09-14T17:00:42Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22245
dc.description.abstractDe Nederlandse regering beoogt in januari 2016 het VN-CRPD verdrag te (Verdrag voor de rechten van mensen met een beperking), te ratificeren. Na ratificatie dient het Nederlandse onderwijs zich te ontwikkelen in de richting van inclusief onderwijs, conform de richtlijnen van het VN-Verdrag. In september 2014 is de Wet op ‘Passend onderwijs’ van kracht geworden. De mogelijke gap tussen ‘passend onderwijs’ enerzijds en ‘inclusief onderwijs’ anderzijds heeft geleid tot het gebruik van een diagnostische gap analyse, waarin de mogelijke gap tussen deze verschillende vormen van onderwijs is geïdentificeerd en de oorzaken van deze mogelijke kloof zijn onderzocht.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1098673
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleInclusief onderwijs illusie of toekomstperspectief
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsPassend onderwijs; inclusief onderwijs; VN-CRPD verdrag
dc.subject.courseuuVraagstukken van beleid en organisatie


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record