View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Differentiatie komt van twee kanten: een interactief proces tussen docent en leerling?

        Thumbnail
        View/Open
        Bachelorthesis Buijs 3819590.pdf (408.4Kb)
        Publication date
        2016
        Author
        Buijs, N.E.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Klassen raken steeds voller. Het is de taak van de docent om in te spelen op de individuele behoeften van de leerling. In dit artikel wordt gekeken welk type leerling geïnitieerde vragen leiden tot een bepaald type responsvraag van de docent. Vervolgens wordt gekeken welk patroon van leerling-vraag in combinatie met de responsvraag van de docent leidt tot een antwoord van de leerling waarin hij laat zien of hij de stof beheerst, met als doel om beter te kunnen differentiëren. Uit de resultaten blijkt dat de eerste hypothese die in dit onderzoek is opgesteld, hoog cognitieve leerlingvragen leiden tot een demonstration of understanding, aan de hand van de resultaten niet kan worden bevestigd. De tweede hypothese, hoog cognitieve docentvragen leiden tot een demonstration of understanding, kan op basis van de gevonden resultaten bevestigd worden
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22241
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo