Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorPrins, F.
dc.contributor.authorBuijs, N.E.
dc.date.accessioned2016-05-04T17:00:35Z
dc.date.available2016-05-04T17:00:35Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22241
dc.description.abstractKlassen raken steeds voller. Het is de taak van de docent om in te spelen op de individuele behoeften van de leerling. In dit artikel wordt gekeken welk type leerling geïnitieerde vragen leiden tot een bepaald type responsvraag van de docent. Vervolgens wordt gekeken welk patroon van leerling-vraag in combinatie met de responsvraag van de docent leidt tot een antwoord van de leerling waarin hij laat zien of hij de stof beheerst, met als doel om beter te kunnen differentiëren. Uit de resultaten blijkt dat de eerste hypothese die in dit onderzoek is opgesteld, hoog cognitieve leerlingvragen leiden tot een demonstration of understanding, aan de hand van de resultaten niet kan worden bevestigd. De tweede hypothese, hoog cognitieve docentvragen leiden tot een demonstration of understanding, kan op basis van de gevonden resultaten bevestigd worden
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent418215
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleDifferentiatie komt van twee kanten: een interactief proces tussen docent en leerling?
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsDifferentiatie; leerling geïnitieerde vragen; laag cognitieve vragen; hoog cognitieve vragen
dc.subject.courseuuOnderwijskunde


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record