View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Het effect van een embodied cognition training op rekenvaardigheden

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Os, Mvan-3955273.pdf (273.0Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Os, M. van
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Het doel van dit onderzoek was om door middel van een trainingsstudie te bestuderen of de mate van embodied cognition bepalend is voor het verbeteren van de rekenvaardigheden. Twee verschillende varianten van een tablettraining met betrekking tot de getallenlijn zijn aangeboden waarbij één training met een grotere mate van embodied cognition (experimentele training) en één training met een kleinere mate van embodied cognition (controle training). De verwachting was dat de experimentele training voor een grotere voortgang van de rekenvaardigheden zou zorgen ten opzichte van de controle training. Hiervoor is geen bewijs gevonden. Wel zijn de rekenvaardigheden bij beide trainingen vooruit gegaan over tijd.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22223
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo