Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorSchot, W.
dc.contributor.advisorNoordende, J. van 't
dc.contributor.authorOs, M. van
dc.date.accessioned2015-09-14T17:00:41Z
dc.date.available2015-09-14T17:00:41Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22223
dc.description.abstractHet doel van dit onderzoek was om door middel van een trainingsstudie te bestuderen of de mate van embodied cognition bepalend is voor het verbeteren van de rekenvaardigheden. Twee verschillende varianten van een tablettraining met betrekking tot de getallenlijn zijn aangeboden waarbij één training met een grotere mate van embodied cognition (experimentele training) en één training met een kleinere mate van embodied cognition (controle training). De verwachting was dat de experimentele training voor een grotere voortgang van de rekenvaardigheden zou zorgen ten opzichte van de controle training. Hiervoor is geen bewijs gevonden. Wel zijn de rekenvaardigheden bij beide trainingen vooruit gegaan over tijd.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent279585
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleHet effect van een embodied cognition training op rekenvaardigheden
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsEmbodied cognition; rekenvaardigheden; getallenlijn; ruimtelijk inzicht
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record