View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Voorloper of buitenbeentje? De gevolgen van de Amsterdamse beleidsontwikkeling op het gebied van vraaggestuurde cultuureducatie voor EYE en de Krakeling in kaart gebracht

        Thumbnail
        View/Open
        Lisanne Notermans eindwerkstuk.pdf (1.277Mb)
        Publication date
        2015
        Author
        Notermans, L.A.Y.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        De afgelopen tien jaren hebben verschillende beleidsontwikkelingen en veranderingen plaatsgevonden in het cultuureducatiebeleid van zowel het Rijk als van de gemeente Amsterdam. De gemeente Amsterdam is in 2006 overgegaan van een aanbodgestuurd naar een vraaggestuurd cultuureducatiestelsel. Dit houdt in dat de culturele instellingen niet langer geheel zelf de inhoud van hun educatieprogramma’s konden bepalen maar een manier moesten vinden om in samenspraak met de scholen en de vraag vanuit het onderwijs tot een programma te komen. Cultuureducatie moest meer worden ingebed in het onderwijsprogramma zodat culturele ervaringen niet langer een incidentele gebeurtenis waren maar aan zouden sluiten bij de omgeving en leefwereld van de jongeren. De vragen wat er is veranderd voor de culturele instellingen EYE en de Krakeling naar aanleiding van het herziene beleid van de gemeente Amsterdam en hoe zij hier mee zijn omgegaan staan centraal in dit eindwerkstuk.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22078
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo