Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorVuyk, Dhr. C.M.
dc.contributor.authorNotermans, L.A.Y.
dc.date.accessioned2015-09-13T17:00:27Z
dc.date.available2015-09-13T17:00:27Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22078
dc.description.abstractDe afgelopen tien jaren hebben verschillende beleidsontwikkelingen en veranderingen plaatsgevonden in het cultuureducatiebeleid van zowel het Rijk als van de gemeente Amsterdam. De gemeente Amsterdam is in 2006 overgegaan van een aanbodgestuurd naar een vraaggestuurd cultuureducatiestelsel. Dit houdt in dat de culturele instellingen niet langer geheel zelf de inhoud van hun educatieprogramma’s konden bepalen maar een manier moesten vinden om in samenspraak met de scholen en de vraag vanuit het onderwijs tot een programma te komen. Cultuureducatie moest meer worden ingebed in het onderwijsprogramma zodat culturele ervaringen niet langer een incidentele gebeurtenis waren maar aan zouden sluiten bij de omgeving en leefwereld van de jongeren. De vragen wat er is veranderd voor de culturele instellingen EYE en de Krakeling naar aanleiding van het herziene beleid van de gemeente Amsterdam en hoe zij hier mee zijn omgegaan staan centraal in dit eindwerkstuk.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent1339293
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleVoorloper of buitenbeentje? De gevolgen van de Amsterdamse beleidsontwikkeling op het gebied van vraaggestuurde cultuureducatie voor EYE en de Krakeling in kaart gebracht
dc.type.contentBachelor Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordscultuureducatie, cultuurbeleid, kunstbeleid
dc.subject.courseuuTaal- en cultuurstudies


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record