View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Planningsvaardigheden bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis

        Thumbnail
        View/Open
        Masterthesis Manusama, EN-4256131.pdf (419.2Kb)
        Publication date
        2015
        Author
        Manusama, E.N.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Dit onderzoek richt zich op de vraag of kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) lager dan gemiddeld scoren op de executieve functie planning. Dit is onderzocht middels een neuropsychologische test en gedragsvragenlijst. Daarnaast is onderzocht of planningsproblemen ook terug te zien zijn in de dagelijkse situaties. Dit is onderzocht door middel van een simulatieopdracht. De handelingen zijn middels observatie getoetst. Op deze manier is er gebruik gemaakt van zowel kwantitatieve analysemethodes als een kwalitatieve analysemethode. Het onderzoek is gericht op kinderen in de leeftijd van 10 tot en met 12 jaar. Daarnaast
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22001
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo