Planningsvaardigheden bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis
dc.rights.license | CC-BY-NC-ND | |
dc.contributor.advisor | Blom, W.B.T. | |
dc.contributor.author | Manusama, E.N. | |
dc.date.accessioned | 2015-09-11T17:00:48Z | |
dc.date.available | 2015-09-11T17:00:48Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22001 | |
dc.description.abstract | Dit onderzoek richt zich op de vraag of kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) lager dan gemiddeld scoren op de executieve functie planning. Dit is onderzocht middels een neuropsychologische test en gedragsvragenlijst. Daarnaast is onderzocht of planningsproblemen ook terug te zien zijn in de dagelijkse situaties. Dit is onderzocht door middel van een simulatieopdracht. De handelingen zijn middels observatie getoetst. Op deze manier is er gebruik gemaakt van zowel kwantitatieve analysemethodes als een kwalitatieve analysemethode. Het onderzoek is gericht op kinderen in de leeftijd van 10 tot en met 12 jaar. Daarnaast | |
dc.description.sponsorship | Utrecht University | |
dc.format.extent | 429319 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nl | |
dc.title | Planningsvaardigheden bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis | |
dc.type.content | Master Thesis | |
dc.rights.accessrights | Open Access | |
dc.subject.courseuu | Orthopedagogiek |