Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorBlom, W.B.T.
dc.contributor.authorManusama, E.N.
dc.date.accessioned2015-09-11T17:00:48Z
dc.date.available2015-09-11T17:00:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/22001
dc.description.abstractDit onderzoek richt zich op de vraag of kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) lager dan gemiddeld scoren op de executieve functie planning. Dit is onderzocht middels een neuropsychologische test en gedragsvragenlijst. Daarnaast is onderzocht of planningsproblemen ook terug te zien zijn in de dagelijkse situaties. Dit is onderzocht door middel van een simulatieopdracht. De handelingen zijn middels observatie getoetst. Op deze manier is er gebruik gemaakt van zowel kwantitatieve analysemethodes als een kwalitatieve analysemethode. Het onderzoek is gericht op kinderen in de leeftijd van 10 tot en met 12 jaar. Daarnaast
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent429319
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titlePlanningsvaardigheden bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.courseuuOrthopedagogiek


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record