View Item 
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        •   Utrecht University Student Theses Repository Home
        • UU Theses Repository
        • Theses
        • View Item
        JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

        Browse

        All of UU Student Theses RepositoryBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

        Enn pei, enn nasion, enn destin ? Een antropologisch onderzoek naar het sociaal construeren van groepsgrenzen door basisschoolleerlingen in Mauritius

        Thumbnail
        View/Open
        Tillema, Ciska.pdf (5.795Mb)
        Publication date
        2015
        Author
        Tillema, F.B.
        Metadata
        Show full item record
        Summary
        Mauritius wordt door haar overheid zowel gepresenteerd als een fruit salad, waarbij de verschillende etno-culturele elementen duidelijk gescheiden blijven, als een creole island, hybride en gemengd, met het Creools als lingua franca van alle Mauritianen. Leerlingen van Clavis International Primary School worden op school tevens blootgesteld aan het idee van wereldburgerschap. Deze leerlingen kennen een fluïde identiteit en onderhandelen gemakkelijk over etnische en nationale grenzen heen. Religieuze grenzen zijn belangrijk bij conflictsituaties en wanneer kinderen over hun partnerkeuze nadenken. Kinderen construeren hun identiteit op verschillende manieren. Zij tonen dat etniciteit een sociaal construct is doordat ze zich kunnen beschouwen als onderdeel van een gemeenschap waar ze volgens de census geen deel van zouden uitmaken.
        URI
        https://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21812
        Collections
        • Theses
        Utrecht university logo