Show simple item record

dc.rights.licenseCC-BY-NC-ND
dc.contributor.advisorKlep, K.F.M.
dc.contributor.authorTillema, F.B.
dc.date.accessioned2015-09-10T17:01:02Z
dc.date.available2015-09-10T17:01:02Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://studenttheses.uu.nl/handle/20.500.12932/21812
dc.description.abstractMauritius wordt door haar overheid zowel gepresenteerd als een fruit salad, waarbij de verschillende etno-culturele elementen duidelijk gescheiden blijven, als een creole island, hybride en gemengd, met het Creools als lingua franca van alle Mauritianen. Leerlingen van Clavis International Primary School worden op school tevens blootgesteld aan het idee van wereldburgerschap. Deze leerlingen kennen een fluïde identiteit en onderhandelen gemakkelijk over etnische en nationale grenzen heen. Religieuze grenzen zijn belangrijk bij conflictsituaties en wanneer kinderen over hun partnerkeuze nadenken. Kinderen construeren hun identiteit op verschillende manieren. Zij tonen dat etniciteit een sociaal construct is doordat ze zich kunnen beschouwen als onderdeel van een gemeenschap waar ze volgens de census geen deel van zouden uitmaken.
dc.description.sponsorshipUtrecht University
dc.format.extent6077515
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonl
dc.titleEnn pei, enn nasion, enn destin ? Een antropologisch onderzoek naar het sociaal construeren van groepsgrenzen door basisschoolleerlingen in Mauritius
dc.type.contentMaster Thesis
dc.rights.accessrightsOpen Access
dc.subject.keywordsAntropologie; multiculturalisme; Mauritius; onderwijs; socialisering; sociale cohesie
dc.subject.courseuuMulticulturalisme in vergelijkend perspectief


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record